در مدیریت پروژه ۱۲ قانون پایه وجود دارد.این قوانین به نحوی تعریف شده اند که تمام افکار و اعمال مدیر پروژه را در جهتی متمرکز می کنند که پروژه در زمان معین،با استفاده از بودجه ی معین و براورد انتظارات تمام عوامل ذی نفع تکمیل گردد.تکنیک های مدیریت پروژه نیز در جهتی طراحی شده اند که با کمک آن ها راحت تر بتوان از این قوانین طلایی پیروی کرد.
در ادامه ،نکات بسیار مهمی در ارتباط با این قوانین ارائه می شود.برای مثال ممکن است شما فردی بسیار سخت کوش باشید و در زمینه ی کاربرد نمودارها ،طرح ها و نرم افزارها و گزارش ها بسیار ماهر و توانمند باشید اما اگر به دفعات از قوانین فوق چشم پوشی کنید مطمدن باشید که شخصاً پروژه ی خود را به سمت شکست هدایت کرده اید یا حداقل با مشکلات بسیار جدی مواجه خواهید شدکه ناشی از سهل انگاری است و شما به عنوان مدیر پروژه مسئول آن خواهید بود.
برای مطالعه کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
درباره این سایت